Senin, Januari 23, 2012

GONG XI FAT CAI - IMLEK 2563 / 2012 !!


10 HARAPAN BAIK
Menyambut Tahun Baru Imlek


1. Dana (Memberi)
Semoga aku senantiasa mencari siapa yang bisa kubantu.
Semoga aku memberi untuk mengikis keakuan.

2. Sila (Moralitas)
Semoga aku santun dan tidak merugikan pihak lain.
Semoga aku terkendali dalam pikiran, perkataan, dan perbuatan.

3. Nekkhama (Pelepasan keduniawian)
Semoga aku mengutamakan kepentingan pihak lain.
Semoga aku tak lekat pada yang buruk maupun pada yang baik.

4. Panna (Kebijaksanaan)
Semoga aku penuh kesadaran dan pemahaman jernih.
Semoga aku piawai dalam membantu pihak lain.

5. Viriya (Semangat)
Semoga aku giat berjuang untuk mencapai tujuan muliaku.
Semoga aku tak gentar menghadapi segala rintangan.

6. Khanti (Kesabaran)
Semoga aku mampu menanggung kekeliruan pihak lain.
Semoga aku melihat sisi baik dari segala sesuatu.

7. Sacca (Kebenaran)
Semoga aku tidak menyembunyikan kebenaran.
Semoga aku tulus dan dapat dipercaya

8. Adhitthana (Tekad kuat)
Semoga aku terus berpegang teguh pada kebenaran.
Semoga aku lembut bagai bunga dan kokoh bagai karang.

9. Metta (Cinta kasih)
Semoga aku mengasihi tanpa pilih kasih.
Semoga aku bahagia dan membawa kebahagiaan bagi pihak lain.

10. Upekkha (Keseimbangan batin)
Semoga aku memperlakukan semua makhluk dengan setara.
Semoga aku teduh dan seimbang dalam segala keadaan.


Happy Imlek New Year 2563/ 2012 !

Tanhadi & Fam


Tidak ada komentar:

Posting Komentar